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moomplay

2009년부터 현재까지 작업과정 속의 생각, 경험, 이론 등을 작품활동의 중요 키워드(언어, 몸, 시각, 관객, 공간)로 나누어 정리해 나가는 글 모음들 입니다.
내용에 관한 의견 등 함께 나누고 싶으신 부분이 있으시다면 moomplayofficial@gmail.com으로 연락 주셔도 좋습니다.
Divided by the 5 keywords (Language, Body, Sight, Audience, Space) of Moomplay, these are archived pages for rumination of ideas, theories and processes undertaken through various projects since 2009. Please feel free to reach out to us at moomplayofficial@gmail.com to discuss. Opinions, commentary and feedback are always welcomed and appreciated.

글쓴이. 김이슬
Writer. Director of Moomplay, Esl Kim
A piece of shit

PROJECT/PERFORMANCE

 

 

 

2017년 6월 24일, 상명아트센터 갤러리, Sangmyung Arts Center Gallery, Seoul

 

 

 

시각중심사회에 살고 있는 우리는 판단과 이해에 있어서 눈으로 보는 것들을 많이 의존한다. 시각을 통한 대상 인식과 판단은 우리가 가장 쉽고 빠르게 받아들이는 일차적 정보를 통해 이루어진다. 때문에 이는 본질과 진실까지 정확히 보지 못하는 오류와 한계를 야기한다. 본인은 이러한 시각에 대한 이중성에 대한 연구리서치를 통해 여러 작품들을 만들어왔다. 이번 안무에는 특별히 ‘고정관념’에 대해 다루고자 한다. 일부를 보고 전체를 무의식적으로 인지하고 이해해 버리는 것들을 찾아보고자 한다. 보이는 것/ 행하는 것/ 말하는 것이 다 뒤죽박죽 얽히는 형태를 찾아내어 시작점에서 보았던 것과 다른 생각지 못한 결과를 제안하고자 한다. 

 

 

 

See: to perceive with the eyes; discern visually. Perceive: to become aware or conscious of something; come to realize or understand. Perception: the ability to see, hear or become aware of something through the senses. The questions of how perception is achieved are quite intriguing; for everything that is seen there is conversely the unseen. Originally examining how do stereotypes affect or thoughts and actions through discussion; it soon became apparent that the question of why do we have stereotypes became of more importance. Utilizing characters to represent some stereotypes found within the society and systems we live and operate in; the audience is given limited access to the characters and their stories, in an effort to challenge their perception of that stereotype, hopefully culminating with them gaining a new perspective and story, all their own.  Discussions about what was perceived ensue.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

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단체소개

뭄플레이MOOMPLAY는 공연예술가 김이슬이 다년간의 창작 작업 이 후 정립된 그녀의 공연예술 철학을 여러 분야의 예술가들 및 대중과 함께 더 심도있는 실험, 실천, 실연 하기 위하여 2019년 창단한 공연예술단체이다. MOOMPLAY의 MOOM은 그녀의 리서치의 중심에 있는 몸MOM 과 눈NOON을 소리나는 데로 알파벳으로 표기하고 결합한 형태로, PLAY는 놀이를 뜻하며, 놀이를 통한 실험과 창작을 가장 큰 지향점으로 두는 그녀의 철학을 담았다. 뭄플레이MOOMPLAY는 여러 공간 속에서 다양한 형태로 존재하는 몸과 눈에 대한 연구를 통해 시감각적인 융합공연을 지향하며, 장르 및 대상의 경계를 확장시키는 워크샵 및 연구활동을 기획하고자 한다.

MOOMPLAY is an experimental performance group founded by Esl Kim in2019. The moniker, MOOMPLAY was derived from the Korean word 몸mom; meaning body and 눈noon meaning eye(sight). Through observation, investigation, experimentation and exploration, MOOMPLAY seeks to playfully and inquisitively utilize body, sight, mind and consciousness for the purpose expanding perspectives.

김이슬

김이슬은 움직이는 공연예술가로서, 공간, 관계, 언어 그리고 몸을 대상으로 리서치를 한다. 크게는, 보이거나 보이지 않는 것들에 대해 탐구하며 매 작품 이에 관한 소주제를 다루어 다각도로 풀어나가고자 한다. 경험을 통한 연구를 추구하여 이를 위해 다양한 공간, 도시 등을 돌며 활동하고 있다. 국립 아시아문화전당 안무가랩, 서울문화재단 창작활동지원, 한국예술창작아카데미 차세대열전, 영국 더플레이스 Touchwood, 국립현대무용단 안무랩, 생생페스티벌, PADAF 페스티벌, 안산국제거리극축제, 신인데뷔전 등에서 안무작을 발표한 바 있으며, 거리나 갤러리 같은 공공간에서의 작업과 다른 단체 · 아티스트와의 협업도 활발하게 하고 있다. 국내 여러 안무가들의 작품 뿐 아니라 미국, 캐나다, 오스트리아, 브라질, 프랑스, 독일, 멕시코 등에서도 무용수로 공연해 왔다.

Choreographer, Artistic Director and founder of the creative group MOOMPLAY, Esl Kim has a diverse performance and dance background; ranging from street to modern. Over the past 13 years she has worked with numerous local and international choreographers with many differing body movement methodologies; Marcos Morau(Spain), Ben J. Riepe(Germany), Ismael Ivo(Brazil), Hiroaki Umeda(Japan), Rosie Herrera(United States), Sarah Doucet(Canada), Jinyeob Cha(Korea), to name a few. Living and traveling in several foreign countries with various cultures has allowed her develop her abilities while expanding her artistic perspectives. The primary theme of her work over the last 8 years has been focused on perception; particularly the limits of sight and understanding through the relationship of words and movements as well as the blurring of space and boundaries between spectator and performer. Works based on this theme have been presented since 2014; at the Korea National Contemporary Dance Company's 'CHOREO LAB', Asia Culture Center' 'Choreographer's LAB, PADAF, Ansan International Street Arts Festival and numerous projects and residencies; Ottawa Dance Directive- Ottawa (2021), Choreodrome-London(2018),K3-Hamburg(2017).