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moomplay

2009년부터 현재까지 작업과정 속의 생각, 경험, 이론 등을 작품활동의 중요 키워드(언어, 몸, 시각, 관객, 공간)로 나누어 정리해 나가는 글 모음들 입니다.
내용에 관한 의견 등 함께 나누고 싶으신 부분이 있으시다면 moomplayofficial@gmail.com으로 연락 주셔도 좋습니다.
Divided by the 5 keywords (Language, Body, Sight, Audience, Space) of Moomplay, these are archived pages for rumination of ideas, theories and processes undertaken through various projects since 2009. Please feel free to reach out to us at moomplayofficial@gmail.com to discuss. Opinions, commentary and feedback are always welcomed and appreciated.

글쓴이. 김이슬
Writer. Director of Moomplay, Esl Kim
Cross-Eye HD

PROJECT/PERFORMANCE

 

 

 

2019년 3월 22-24일, 홍익대 대학로 아트센터 소극장 Hongik Arts Center, Seoul

2019년 11월 3일, 마포 문화비축기지 Mapo Culturetank, Seoul

2018년 9월 6일, 영국 더플레이스 The place, London

 

 

 

큰 주제인 ‘보이는 것과 보이지 않는 것’, 이에 따라 파생된 공간, 관객, 언어라는 키워드로 조금은 다른 형태의 두 공연을 만들게 되었다. <Cross-eye HD> 는 공연 관람자와 공연자가 존재하는 두 대립된 공간에 대한 탐구라면, <비하인쥬 : Behind you, babe> 는 이 둘의 유연한 공간 이동, 그리고 이를 따르는 카메라와 무대장치를 통해 다각적인 관점과 시각적 경험을 탐구하고자 한다. 공간 속 ‘보이는 몸’과 ‘보이지 않는 몸’이 이끄는 이야기들을 통해 보지 못한 것은 무엇이며 왜 볼 수 없는 가를 풀어내보고자 한다. 

 

 

While sitting in a cafe 9 years ago, i could not help but to think that i was being observed like a fish in an aquarium by the passing pedestrians. Conversely, myself, the “fish” could be considered the observer of these pedestrians through the glass pane. Maybe the fish cleverly enjoys observing while being considered the “observed”!? Similarly the theater, like the cafe and aquarium, is separated into two spaces for the spectator/observer and the performer/observed. This work seeks to explore this relationship as well as space in between.

 

** With the research of same theme supporting by Korean Art Council 2018-2019, <Cross-eye HD>, <Behind You, Babe> has built in 2 different forms. <Cross-eye HD> keeps the form of proscenium stage; which has clearly divided in two spaces of observed and observing. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

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단체소개

뭄플레이MOOMPLAY는 공연예술가 김이슬이 다년간의 창작 작업 이 후 정립된 그녀의 공연예술 철학을 여러 분야의 예술가들 및 대중과 함께 더 심도있는 실험, 실천, 실연 하기 위하여 2019년 창단한 공연예술단체이다. MOOMPLAY의 MOOM은 그녀의 리서치의 중심에 있는 몸MOM 과 눈NOON을 소리나는 데로 알파벳으로 표기하고 결합한 형태로, PLAY는 놀이를 뜻하며, 놀이를 통한 실험과 창작을 가장 큰 지향점으로 두는 그녀의 철학을 담았다. 뭄플레이MOOMPLAY는 여러 공간 속에서 다양한 형태로 존재하는 몸과 눈에 대한 연구를 통해 시감각적인 융합공연을 지향하며, 장르 및 대상의 경계를 확장시키는 워크샵 및 연구활동을 기획하고자 한다.

MOOMPLAY is an experimental performance group founded by Esl Kim in2019. The moniker, MOOMPLAY was derived from the Korean word 몸mom; meaning body and 눈noon meaning eye(sight). Through observation, investigation, experimentation and exploration, MOOMPLAY seeks to playfully and inquisitively utilize body, sight, mind and consciousness for the purpose expanding perspectives.

김이슬

김이슬은 움직이는 공연예술가로서, 공간, 관계, 언어 그리고 몸을 대상으로 리서치를 한다. 크게는, 보이거나 보이지 않는 것들에 대해 탐구하며 매 작품 이에 관한 소주제를 다루어 다각도로 풀어나가고자 한다. 경험을 통한 연구를 추구하여 이를 위해 다양한 공간, 도시 등을 돌며 활동하고 있다. 국립 아시아문화전당 안무가랩, 서울문화재단 창작활동지원, 한국예술창작아카데미 차세대열전, 영국 더플레이스 Touchwood, 국립현대무용단 안무랩, 생생페스티벌, PADAF 페스티벌, 안산국제거리극축제, 신인데뷔전 등에서 안무작을 발표한 바 있으며, 거리나 갤러리 같은 공공간에서의 작업과 다른 단체 · 아티스트와의 협업도 활발하게 하고 있다. 국내 여러 안무가들의 작품 뿐 아니라 미국, 캐나다, 오스트리아, 브라질, 프랑스, 독일, 멕시코 등에서도 무용수로 공연해 왔다.

Choreographer, Artistic Director and founder of the creative group MOOMPLAY, Esl Kim has a diverse performance and dance background; ranging from street to modern. Over the past 13 years she has worked with numerous local and international choreographers with many differing body movement methodologies; Marcos Morau(Spain), Ben J. Riepe(Germany), Ismael Ivo(Brazil), Hiroaki Umeda(Japan), Rosie Herrera(United States), Sarah Doucet(Canada), Jinyeob Cha(Korea), to name a few. Living and traveling in several foreign countries with various cultures has allowed her develop her abilities while expanding her artistic perspectives. The primary theme of her work over the last 8 years has been focused on perception; particularly the limits of sight and understanding through the relationship of words and movements as well as the blurring of space and boundaries between spectator and performer. Works based on this theme have been presented since 2014; at the Korea National Contemporary Dance Company's 'CHOREO LAB', Asia Culture Center' 'Choreographer's LAB, PADAF, Ansan International Street Arts Festival and numerous projects and residencies; Ottawa Dance Directive- Ottawa (2021), Choreodrome-London(2018),K3-Hamburg(2017).